MENU

Kampánytervezés

Érdekli? Kérjen ajánlatot!

A reklám célja nem a „kreativitás” maga.

kampanytervezesA kommunikációs munka legátfogóbb és legbonyolultabb része a kampánytervezés, ami befolyásolja a vállalat, a szervezet, az esemény vagy a termék megítéléséről alkotott képet. A hatékony reklámkampány jól időzített, megfelelő kreatív koncepcióval rendelkezik, a reklámozásra használt eszközöket a céloknak és célcsoportnak megfelelően használja. A hatékonyság mellett akkor végezzük jól a dolgunkat, ha a kampány költségei optimalizáltak, azaz éppen annyit költünk, amennyi szükséges a céljaink eléréséhez. A reklám célja nem maga a kreativitás, hanem azért vagyunk kreatívak, hogy elérjük céljainkat.

  • Légy konkrét, tiszta és egyértelmű!
  • Légy realista, ne ess túlzásokba!
  • Legyenek a céljaid mérhetőek, visszaellenőrizhetőek!
  • Légy érthető a célcsoportod számára!
  • Légy innovatív, mert így tudsz figyelemfelkeltő lenni!

A hatékony kampány alapja a mindenre kiterjedő tervezés

  • A legfontosabb, hogy céljainkat jól határozzuk meg, mire terveztetjük a kampányt. Egy új szolgáltatás vagy termék piaci bevezetésére? A szolgáltatás vagy termék bemutatására? Vásárlásösztönzésre? Emlékeztetésre? Egy termék új felhasználási módjának vagy jellemzőjének bemutatására? Egy szolgáltató tevékenységének bővülésére? A márkapreferencia kialakítására? A vállalat image erősítésére?
  • A költségvetés megállapítása meghatározó, ez szabja meg a kampány méretét, ezáltal lehetőségeit. A költségkeret nagyságára hatással van az, hogy a vállalat vagy a termék az életciklusának mely szakaszában van, a termék helyettesíthetősége, a vállalat vagy a termék piaci részesedése, versenyben elfoglalt helye, versenytársak száma és az, hogy mekkora reklámzajban kell megjelennie mindezeknek.
  • A hatékony reklámüzenet kialakításához elengedhetetlen a célcsoport kellő ismerete. Fontos a vásárló, a döntéshozó és a befolyásoló személyek körének pontos meghatározása. Az üzenet hatékonysága szempontjából a termék vagy szolgáltatás megkülönböztető ígéretét kell kiemelni, mely képes a termék vagy szolgáltatás egyediségét megteremteni a piacon.
  • A legfontosabb feladat annak az eldöntése, hogy a kampány során milyen médiamixet használjunk, azaz a célcsoport és az időzítés során mely médiumok használatával érhetjük el a kívánt hatást.
  • A kutatások szolgáltatják a kampány alapját a tervezés során, a kampány kidolgozása közben, de a kampányok utóhatásait is mérni kell, hogy tudjuk, sikeresek voltunk, vagy maradtak elérendő célok. A hatékonyság vizsgálatokat nem csak kommunikációs oldalról kell vizsgálni, a kampány sikerességét az dönti el, hogy a kiindulási célként meghatározott üzleti célok megvalósultak-e?