A vállalati vagy intézményi arculat kialakítása a legkomplexebb feladat, amelynek vannak formai és tartalmi elemei. Akkor működik megfelelően, ha az arculat formai és tartalmi elemei egymással összhangban vannak, ha ez a két elem egységet képezve egymást támogatja és egymásból építkezik. A vállalati vagy intézményi logót és arculatot hosszú távra érdemes tervezni, nem célszerű gyakori és lényeges változásokat alkalmazni, csak ha ezzel kifejezett célunk van.
A legtipikusabb formai elemek
- a céglogó,
- a céglogó változatai, használata,
- a tipográfiai előírások,
- a színek használata,
- az ügyviteli nyomtatványok,
- az identifikációs eszközök,
- a tájékoztató anyagok, kiadványok,
- a partnerkapcsolati megjelenés,
- a CSR program megjelenése,
- az eseményeken való megjelenés,
- a csomagolás,
- a külső és belső irányító rendszerek,
- a vállalati autók megjelenése,
- a formaruhák,
- a reklámtárgyak,
- a PR megjelenés,
- a domain használat,
- a webdesign,
- az intranet design,
- az offline és online hirdetési felületeken való megjelenés,
- a televíziós és rádiós hirdetési megjelenés,
- a vállalatot megszemélyesítő figura.
A legtipikusabb tartalmi elemek
- a cégfilozófia,
- a küldetés,
- a szervezeti struktúra,
- a szervezeti kultúra.