MENU

Arculattervezés

Érdekli? Kérjen ajánlatot!

Az arculatnak nem csak dizájnosnak, egységesnek és megkülönböztetőnek kell lennie, hanem arra kell törekednie, hogy azon keresztül a vállalkozás tevékenysége beazonosítható legyen.

arculat-tervezesAz arculat egy cég, egy közösség, egy termék vagy egy projekt azonosítására szolgáló vizuális jegyek összetett rendszere. Olyan egységes és tudatos megjelenés, amely összetéveszthetetlen és sajátságos jegyeket hordoz, ami egyrészt segít a cég, a közösség, a termék vagy a projekt azonosításában, valamint egységes megjelenésében.

Nagyon sok vállalkozás nem igazán foglalkozik az arculat jelentőségével, pedig a vásárlók felé az első benyomást az arculat jelenti. Ezért egyedinek, könnyen felismerhetőnek és megjegyezhetőnek kell lennie. De nem csak dizájnosnak, egységesnek és megkülönböztetőnek kell lennie, hanem arra kell törekednie, hogy a vállalkozás üzleti területéhez illeszkedő legyen, azaz az arculaton keresztül jól beazonosítható legyen „viselőjének” tevékenysége. Minden iparágnak megvannak a maga sajátosságai, valamint jól meghatározhatóak azok a kommunikációs csatornái, amelyeken keresztül elérik célcsoportjaikat, a potenciális vásárlóikat. Ezért az arculat kialakításánál figyelembe kell venni az iparági sajátosságok mellett azt is, hogy a használandó kommunikációs eszközökön jól alkalmazható legyen.

Egy jól megtervezett arculat képes eladni, egy rossz pedig veszteséget termelni.

Amikor egy vállalkozás elindul, nagyon fontos, hogy annak megjelenése tudatosan átgondolt legyen, hozzáértést mutasson, valamint bizalmat ébresszen a célcsoport vásárlóiban. Az arculattervezés egy nagyon időigényes folyamat, de üzleti szempontból már középtávon megtérül, a megfelelő arculat hosszútávon nyereséget hoz. Figyelni kell a színeket, a tipográfiát, az egyensúlyt, a szimbólumokat és a már említett iparági sajátosságokat, valamint az arculat felhasználhatóságát. A versenytársak közül csak úgy lehet kitűnni, ha megtaláljuk azt, ami megkülönbözteti a vállalkozást a piac többi szereplőjétől. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy az emberek szívesebben választják az ismert márkát, mint a kevésbé ismertet. Ahhoz, hogy valami ismertté váljon, elengedhetetlen egy jól kitalált, megkülönböztethető és működtethető logó és a hozzá kapcsolt teljes arculat.