A pozitív hírnév keletkezhet önmagától, de nem biztos, hogy eljut oda és akkor, ahova és amikor szeretnénk. Nem elég, ha egy vállalat és szervezet, vagy személy pozitívnak gondolja magát, ha erről azok nem tudnak, vagy másképp vélekednek, akik megítélik tevékenységünket.
A pozitív hírnév eléréséhez a megfelelő eszközök kiválasztása adja az alapot
- Általános PR tanácsadás
- Sajtótájékoztatók szervezése
- Sajtóközlemények gondozása
- Publikációk, riportok, interjúk szervezése
- Sajtó háttérbeszélgetések szervezése
- Sajtóreggelik, ebédek, vacsorák szervezése
- Médiakapcsolatok szervezése
- Kríziskommunikációs tanácsadás
- Nyílt napok szervezése
- Klubok létrehozása, működtetése
A Public Relations (PR) alatt leginkább sajtókommunikációt értünk, holott a kifejezés pontos tartalma ennél jóval szerteágazóbb.
A sajtószerepléseken kívül még számos módon kiépíthető a bizalom és a jó hírnév.
Fontos eleme a közönségkapcsolat (Public Affairs), amely kapcsolatok kiépítését és fenntartását, negatív intézkedések hatásának kivédését, előnyök szerzését szolgálja, szigorúan a törvényes keretek között.
- Problémák feltérképezése
- Fontossági sorrend felállítása
- A döntéshozói lista összeállítása
- A meglévő kapcsolatok feltérképezése
- A kapcsolatrendszer hiányosságainak feltérképezése
- A témák és a kapcsolatrendszer összerendezése
- Információk gyűjtése
- Szövetségesek gyűjtése
- Az álláspont közérthető megfogalmazása
- Döntéshozói lista felhasználása
- Üzenetek személyes és a sajtónkeresztüli eljuttatása